Za co nám stojí naše planeta?

I po několika letech intenzivního informování o plastech přetrvává mezi Čechy řada obav a mýtů. Potvrzuje to aktuální výzkum veřejného mínění realizovaný společností Perfect Crowd. Jak plasty ovlivňují naše spotřebitelské chování?

Taška pro opakované použití

Svůj nákup nejčastěji skládáme do tašky, kterou si do obchodu sami přineseme. Pokud už bychom si museli tašku koupit, sáhneme s největší pravděpodobností po látkové variantě. Igelitky nosíme spíš ze zvyku a pohodlnosti, protože jsou k dispozici přímo u pokladny.

Vyšší cena za výrobky šetrné k přírodě nejsou problém.

Necelé tři čtvrtiny dotazovaných by neměly větší problém se zálohovým systémem na PET lahve obdobným tomu na lahve skleněné. Za výrobky šetrné k životnímu prostředí by si bez větších problémů byli ochotni připlatit 4 z 10 lidí. Také vyšší cenu za recyklovaný obal, nejčastěji ve výši 1 až 3 Kč, by akceptovaly ¾ respondentů.

Největší objem odpadu mladých tvoří plastové lahve

U nejmladších respondentů ve věku 15-24 let tvoří PET lahve větší část jejich celkového odpadu, než je tomu u starší věkové skupiny. To může být důsledkem častějšího se vyhýbání skleněným lahvím na úkor jiných typů obalu.

K zero waste ještě dlouhá cesta

Jak už se ukázalo u nákupních tašek, opakované užívání je považováno za ekologičtější přístup a jeden z nejsnazších způsobů, jak redukovat spotřebu. Proto více než 60 % dotazovaných si svou ranní kávu spíš vychutná ze znovupoužitelných kelímků než z jejich jednorázové varianty. U nákupu konkrétních výrobků však již do uvažování ve větší míře vstupuje cena a to, o kolik více by výrobek bez plastu stál. 

Prohlédněte si také

Kampaň obyčejného hrdinství: Změna začíná u každého z nás

Kampaň obyčejného hrdinství: Změna začíná u každého z nás

Hrou k udržitelnému chování

Hrou k udržitelnému chování